Preview

Courier of Kutafin Moscow State Law University (MSAL))

Advanced search

LAW STUDENTS’ PERCEPTION OF THE AESTHETIC DEVELOPING ENVIRONMENT AS A CONDITION OF FORMING OF COMMUNICATIVE COMPETENCE

https://doi.org/ 10.17803/2311-5998.2018.51.11.130-135

Abstract

The article deals with the impact of educational environment in its form of «aesthetic developing environment» on the forming of communicative competence of future lawyers. There are defined the interlinkages between the concepts. Via the questionnaire servey of students, there are revealed their perception of communicative competence as the basis of prospective practice, the influence of aesthetic developing environment on the professional growth and the willingness to engage in creating of such type of environment.

About the Author

S. V. Guzeeva
Kutafin Moscow State Law University (MSAL)
Russian Federation


References

1. Петручак Л. А. Правовая культура как детерминанта современного российского общества. - М., 2012.

2. Печко Л. П. Культура человека и ее становление в филогенезе и онтогенезе // Педагогическое образование. - 2009. - № 2. - С. 62-72.

3. Савенкова Л. Г. Гуманитаризация образования и инновационные технологии обучения // Вестник МГУКИ. - 2015. - № 3 (65).

4. Стукалова О. В. Модели создания культурно-образовательной среды современного вуза // Вестник МГУКИ. - 2015. - № 3 (65).

5. Щербакова Т. Н. Эстетика среды образовательного учреждения как средство эстетического воспитания и развития учащихся // Проблемы и перспективы развития образования : материалы Междунар. науч. конф. - Т. 1. - Пермь, 2011. - С. 195-197.

6. Ясвин В. А. Образовательная среда: от моделирования к проектированию. - М., 2001.


Review

For citations:


Guzeeva S.V. LAW STUDENTS’ PERCEPTION OF THE AESTHETIC DEVELOPING ENVIRONMENT AS A CONDITION OF FORMING OF COMMUNICATIVE COMPETENCE. Courier of Kutafin Moscow State Law University (MSAL)). 2018;(11):130-135. (In Russ.) https://doi.org/ 10.17803/2311-5998.2018.51.11.130-135

Views: 187


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2311-5998 (Print)
ISSN 2782-6163 (Online)