Preview

Courier of Kutafin Moscow State Law University (MSAL))

Advanced search

ACADEMIC DISCUSSION AS A METHOD OF INTERACTIVE TRAINING IN THE FRAMES OF EDUCATIONAL PROCESS

https://doi.org/ 10.17803/2311-5998.2018.43.3.108-116

Abstract

The article deals with the analysis of an academic discussion considered to be one of the basic methods of interactive training in the frames of educational process. The author concisely characterizes the conduct of academic discussion in the forms of «round table» and «debate», and works out a scenario of conducting round table discussion devoted to the problem of self-regulation of auditing activities at the practical workshop designed for Master’s Degree students.

About the Author

R. N. Aganina
Kutafin Moscow State Law University (MSAL)
Russian Federation


References

1. Аболина Н. С., Акимова О. Б. Формирование коммуникативной компетенции в процессе профессионального обучения // Образование и наука. - 2012. - № 9 (98). - С. 138-157.

2. Андронова Т. А., Тарасенко О. А. Активные и интерактивные формы проведения занятий для бакалавров и магистров // Юридическое образование и наука. - 2013. - № 2. - С. 33-37.

3. Государственное регулирование экономической деятельности в условиях членства России во Всемирной торговой организации, Евразийском экономическом сообществе и Таможенном Союзе : монография / отв. ред. И. В. Ершова. - М. : Норма: Инфра-М, 2014. - 288 с.

4. Ершова И. В. Саморегулирование сквозь призму юридического образования // Законы России: опыт, анализ, практика. - 2017. - № 8. - С. 63-72.

5. Микаева А. С., Микаева С. А., Польдяева А. И. Проведение практических занятий в интерактивной форме (на примере круглого стола) // Инновационные тенденции развития системы образования : материалы VI Междунар. науч.-практ конференции (Чебоксары, 19 февраля 2017 г.) / редкол.: О. Н. Широков [и др.]. - Чебоксары, 2017. - С. 81-82.

6. Никитина Н. Н., Железнова О. М., Петухов М. А. Основы профессионально-педагогической деятельности : учебное пособие. - М. : Мастерство, 2012. - 288 с.

7. Правовое регулирование экономической деятельности: единство и дифференциация : монография / отв. ред. И. В. Ершова, А. А. Мохов. - М. : Норма: Инфра-М, 2017. - 464 с.

8. Ретивых М. В. Инновационный подход к проектированию и проведению лекционных и семинарских занятий в вузе // Вестник Брянского государственного университета. - 2012. - № 1-1. - С. 154-158.

9. Саморегулирование предпринимательской и профессиональной деятельности: единство и дифференциация : монография / отв. ред. И. В. Ершова. - М. : Норма: Инфра-М, 2015. - 256 с.

10. Селезнева И. Г., Сухова А. С., Скобелина Н. А. Групповая дискуссия как форма образовательного процесса // Актуальные вопросы профессионального образования. - 2008. - Т. 5. - № 5 (43). - С. 87-88.


Review

For citations:


Aganina R.N. ACADEMIC DISCUSSION AS A METHOD OF INTERACTIVE TRAINING IN THE FRAMES OF EDUCATIONAL PROCESS. Courier of Kutafin Moscow State Law University (MSAL)). 2018;(3):108-116. (In Russ.) https://doi.org/ 10.17803/2311-5998.2018.43.3.108-116

Views: 364


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2311-5998 (Print)
ISSN 2782-6163 (Online)