Оптимизация обучения юридическому английскому языку в вузе посредством внедрения элементов технологии CLIL
https://doi.org/ 10.17803/2311-5998.2018.51.11.099-107
Аннотация
Список литературы
1. Brinton D. M., Snow M. A. and Wesche M. B. Content-based Second Language Instruction. - Boston : Heinle and Heinle Publishers, 1989.
2. Lingua programme: 1990. A report presented by the Commission in accordance with Art. 12 of Council Decision 89/489/EEC establishing the Lingua programme. - SEC (91) 2411 final. - 13 December 1991.
3. Marsh D. LIL/EMILE - The European Dimension: Actions, trends and foresight potential. Public services Contract EG EAC. - Strasbourg : European Commission, 2002.
4. Mehisto P., Marsh D., Frigolos M. Uncovering CLIL: Content and Language Integrated Learning in Bilingual and Multilingual Education. - Macmillan, Oxford, 2008.
5. Navés T. Effective Content and Language Integrated Learning (CLIL) Programmes // Ruiz De Zarobe, Y & J. Catalan, R. M. (eds.) CLIL: evidence from research in Europe. - Bristol : Multilingual Matters, 2009.
6. Richards J.C. & Rodgers T. S. Approaches and methods in language teaching. - 2nd ed. - Cambridge : Cambridge University Press, 2001.
7. Rivlin G. Understanding the Law. - 6th ed. - Oxford University Press, 2012.
8. Understanding the law by G. Rivlin : учебно-методические разработки к учебнику / под ред. А. И. Миловидовой. - М. : Оригинал-макет, 2017. - 128 с.
Рецензия
Для цитирования:
Миловидова А.И. Оптимизация обучения юридическому английскому языку в вузе посредством внедрения элементов технологии CLIL. Вестник Университета имени О.Е. Кутафина (МГЮА). 2018;(11):99-107. https://doi.org/ 10.17803/2311-5998.2018.51.11.099-107
For citation:
Milovidova A.I. OPTIMISATION OF TEACHING LEGAL ENGLISH AT UNIVERSITY BY USING ELEMENTS OF CLIL. Courier of Kutafin Moscow State Law University (MSAL)). 2018;(11):99-107. (In Russ.) https://doi.org/ 10.17803/2311-5998.2018.51.11.099-107