Preview

Courier of Kutafin Moscow State Law University (MSAL))

Advanced search

INTERIM CERTIFICATION UNDERGRADUATES: FROM NORMATIVE MODELS TO THE OBJECTIVE ASSESSMENT OF EDUCATIONAL OUTCOMES

https://doi.org/ 10.17803/2311-5998.2018.43.3.088-107

Abstract

Purpose: to identify the state of normative legal certainty, theoretical support, goals and objectives, trends and conditions, forms of effective intermediate certification of magistrates. Research methodology: analysis, synthesis, deduction, generalization, abstraction, modeling, statistics data processing, supervision, pedagogical experiment, comparison, description, questionnaire. Conclusions: one of the urgent tasks of legal pedagogics is the creation of the theory of intermediate certification of undergraduates; normative regulation of the study question undergraduates is fragmented, superficial and formal; educational organization should create proper methodological support for the implementation of intermediate certification; for high school the problem of regulation and accounting of the teaching load during the conduct of this work is relevant; in the development of educational literature, as well as in determining the most effective forms of intermediate certification, it is necessary to take into account the opinion of teachers and students. Scientific and practical significance: the results of the study contribute to the doctrine of educational law in the theory of intermediate certification of undergraduates. They can be used by scientific and pedagogical workers in the course of the organization and implementation of intermediate certification of undergraduates, its educational and methodical providing.

About the Authors

I. V. Ershova
Kutafin Moscow State Law University (MSAL)
Russian Federation


E. E. Enkova
Kutafin Moscow State Law University (MSAL)
Russian Federation


References

1. Ершова И. В. Саморегулирование сквозь призму юридического образования // Законы России: опыт, анализ, практика. - 2017. - № 8. - С. 63-72.

2. Ершова И. В., Енькова Е. Е. Самостоятельная работа студентов: теоретико-прикладные лакуны и коллизии // Юридическое образование и наука. - 2017. - № 2. - С. 27-33.

3. Жиров В. Ф., Осипова И. В., Передерий Е. Б., Гладышев И. Г. О системе итоговой и текущей аттестации студентов академии // Вестник Финансовой академии. - 2005. - № 3. - С. 5-20.

4. Ковтун Е. Н., Родионова С. Е. Промежуточная и итоговая аттестация при компетентностном подходе: применение инновационных образовательных технологий // Известия Саратовского университета. Новая серия. Серия : Филология. Журналистика. - 2013. - Т. 13. - Вып. 4. - С. 109-112.

5. Корчагина Г В. Промежуточная аттестация в форме исследовательского проекта // Организация проектной деятельности обучающихся с использованием дистанционных образовательных технологий : сб. материалов Регионального научно-практического семинара (Орехово-Зуево, 23 ноября 2016 г.). - Орехово-Зуево, 2016.- С. 114-118.

6. Осипова И. В., Тарасюк О. В., Старкова А. М. Проектирование оценочных средств компетентностно ориентированных основных образовательных программ для реализации уровневого профессионально-педагогического образования : метод. пособие. - Екатеринбург, 2010.

7. Поздняков В. А., Цыренжапов Б. Б. Текущий контроль и промежуточная аттестация в школе: проблемы и решения // Материалы II Межрегиональной научно-практической конференции с международным участием (25.11.2016, Улан-Удэ). - Улан-Удэ : Бурятский государственный университет, 2017. - С. 33-39.

8. Предпринимательское право. Правовое сопровождение бизнеса : практикум / отв. ред. И. В. Ершова. - М. : Проспект, 2018. - 504 с.

9. Пронина Л. А. К проблеме проведения промежуточной аттестации в компетентностном формате // Социально-экономические явления и процессы. - 2011. - № 8. - С. 246-250.

10. Соломин В. П., Андреев В. П. Текущая и промежуточная аттестация при индивидуальной форме выполнения лабораторных работ // Вестник Герценовского университета. - 2008. - № 8. - С. 38-41.

11. Сусло А. П., Славнов А. А., Путалова И. Н. Внеаудиторная контрольная работа как форма промежуточной аттестации студентов фармацевтического факультета по дисциплине // Проблемы современной науки и образования. - 2016. - № 12. - С. 108-110.

12. Танакова Ю. В. Итоговая и промежуточная аттестация воспитанников, обучающихся изобразительному искусству, формы контроля и оценки // Мир науки : интернет-журнал. - 2017. - Т. 5. - № 3. - URL: http://mir-nauki.com/ PDF/36PDMN 317.pdf.


Review

For citations:


Ershova I.V., Enkova E.E. INTERIM CERTIFICATION UNDERGRADUATES: FROM NORMATIVE MODELS TO THE OBJECTIVE ASSESSMENT OF EDUCATIONAL OUTCOMES. Courier of Kutafin Moscow State Law University (MSAL)). 2018;(3):88-107. (In Russ.) https://doi.org/ 10.17803/2311-5998.2018.43.3.088-107

Views: 200


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2311-5998 (Print)
ISSN 2782-6163 (Online)