Media Analytics of Social Media for the Purpose of Expert Forecasting
https://doi.org/10.17803/2311-5998.2024.115.3.085-089
Abstract
The article presents selected results of a social media study, which were conducted by the Media Security Laboratory of the Forensic Expertise Dept. Cases of masking destructive meanings and consumer disorientation in content using the disclaimer genre are described. It was concluded that the use of a media analytics tool is effective for the purposes of expert forecasting and legal education.
About the Author
E. A. ChubinaRussian Federation
Elena A. Chubina, Assistant Professor of the Forensic Expertise’s Department, Cand. Sci. (Pedagogy), LL.M.
9, ul. Sadovaya‑Kudrinskaya, Moscow, 125993
References
1. Аверьянова Т. В. Судебная экспертиза : курс общей теории. — М., 2007.
2. Белкин Р. С. Курс криминалистики : в 3 т. — М., 1997. — Т. 2 : Частные криминалистические теории.
3. Дружинин А. М., Гуров Ф. Н. Цифровизация медиапроизводства: адаптация, целеполагание, аксиологические аспекты // Гуманитарный вестник. — 2022. — Вып. 2.
4. Игнатьева О. А. Формирование когнитивного и технологического суверенитета в контексте концепции островизации // Политические вызовы и политический диалог в условиях глобальной турбулентности : материалы Всероссийской конференции РАПН с международным участием. — М., 2022. — С. 182—183.
5. Лисаченко А. В., Маштакова А. Р. Фанаты или пираты? // Российский юридический журнал. — 2016. — № 3.
6. Россинская Е. Р., Галяшина Е. И., Зинин А. М. Теория судебной экспертизы (Судебная экспертология) : учебник. — М. : Норма ; Инфра-М, 2016.
7. Эйнштейн М. Реклама под прикрытием. Нативная реклама, контент-маркетинг и тайный мир продвижения в интернете — М. : Альпина Паблишер, 2017. — 301 с.
Review
For citations:
Chubina E.A. Media Analytics of Social Media for the Purpose of Expert Forecasting. Courier of Kutafin Moscow State Law University (MSAL)). 2024;(3):85-89. (In Russ.) https://doi.org/10.17803/2311-5998.2024.115.3.085-089