Preview

Courier of Kutafin Moscow State Law University (MSAL))

Advanced search

Psychological Barriers of Students in the Study of Legal English

https://doi.org/10.17803/2311-5998.2021.86.10.043-050

Abstract

The article examines the main factors of the emergence of psychological barriers among law students in the study of English. Based on the works of Russian and foreign psychological and pedagogical researchers, the essence of the concept of “psychological barrier” is determined, and the difficulties arising in the process of professionally oriented teaching of English in higher education are described. The survey conducted among students of Kutafin Moscow State Law University (MSAL) identified the main reasons for the emergence of psychological barriers in the study of Legal English and their subcategories. Particular attention is paid to strategies for effective work of teachers to overcome the barriers and create an optimal educational space for the successful mastering of Legal English, namely, the timely identification of factors affecting the emergence of psychological barriers; modeling of communicative situations that motivate each student to express their opinion in a foreign language.

About the Authors

S. V. Guzeeva
Moscow State Law University (MSAL)
Russian Federation

Cand. Sci. (Pedagogy), Associate Professor of English Faculty

9, ul. Sadovaya-Kudrinskaya, Moscow, 125993



K. Ya. Matiyashina
Moscow State Law University (MSAL)
Russian Federation

Senior lecturer of English Faculty

9, ul. Sadovaya-Kudrinskaya, Moscow, 125993



References

1. Гальчук О. В. Диалог науки и искусства в условиях инновационного образовательного пространства // Развитие исследовательских компетенций молодежи в условиях инновационного образовательного кластера : сб. науч. статей Всероссийской научно-практ. конф. — Барнаул : Алтайский государственный университет, 2014. — С. 171—178.

2. Головин С. Ю. Словарь практического психолога. — Минск : Харвест, 2007.

3. Гузеева С. В., Крившенко Л. П. Педагогические особенности социокультурного проектирования в работе с будущими юристами // Вестник Московского государственного областного университета. — Серия : Педагогика. — 2018. — № 1. — С. 150—157.

4. Калиновская В. В. Юридическая терминология: заимствование и перевод // Вестник Университета имени О.Е. Кутафина (МГЮА). — 2017. —№ 11. — С. 68—73.

5. Осипова А. А., Прокопенко М. В. К вопросу о стратегиях преодоления психологических барьеров // Российский психологический журнал. — 2014. — № 4. — С. 38—54.

6. Сергеева А. В., Чаплыгина О. В. Проблема психологических барьеров при изучении иностранного языка // Концепт. Научно-методический электронный журнал. — 2019 — № 6. — URL: http//e-koncept.ru/2019/192024.htm.

7. Стукалова О. В. Модели создания культурно-образовательной среды современного вуза // Вестник МГУКИ. — 2015. — № 3 (65).

8. Яшина О. В. Применение современных образовательных технологий при обучении иностранному языку в рамках дополнительного профессионального образования // Вестник Университета имени О.Е. Кутафина (МГЮА). — 2020. — № 1. — С. 97—101.


Review

For citations:


Guzeeva S.V., Matiyashina K.Ya. Psychological Barriers of Students in the Study of Legal English. Courier of Kutafin Moscow State Law University (MSAL)). 2021;(10):43-50. (In Russ.) https://doi.org/10.17803/2311-5998.2021.86.10.043-050

Views: 317


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2311-5998 (Print)
ISSN 2782-6163 (Online)