Preview

Courier of Kutafin Moscow State Law University (MSAL))

Advanced search

Technologies for Teaching Law Students a Professionally Oriented Foreign Language

https://doi.org/10.17803/2311-5998.2023.111.11.178-185

Abstract

The article considers the influence of traditional and innovative technologies on the process of learning a foreign language by law students, investigates their educational potential, identifies advantages and disadvantages. The author presents the prospects of integration of “Foreign Language in Law” and artistic means (literature, music, cinema) as a means of vocabulary expansion, introduction to the socio-cultural reality of the country of the studied language, development of students’ creative potential, removal of psychological barriers to communication in a foreign language. Examples of working out professional lexical units and grammatical structures with the help of song compositions are given. The positive influence of cinema on moral and ethical development of youth is also noted.

About the Author

O. I. Mishurova
Kutafin Moscow State Law University (MSAL)
Russian Federation

Mishurova Olga I. - Applicant, Senior lecturer of the English Department

9, ul. Sadovaya-Kudrinskaya, Moscow, Russia, 125993 



References

1. Бердникова О. А., Голицына Т. Н. В чем «обретает сердце пищу»? О воспитательном потенциале филологических дисциплин (из опыта филологического факультета Воронежского государственного университета) // Вестник Новгородского государственного ун-та. — 2016. — № 94. — С. 69—72.

2. Гальчук О. В. Моноспектакль как инновационное средство приобщения учащихся к искусству на уроке литературы // Научный поиск. — 2015. — № 1.2. — С. 53—56.

3. Гальчук О. В. Технология общения с искусством как педагогическая инновация // Модернизация профессионально-педагогического образования: тенденции, стратегия, зарубежный опыт: материалы Международной научно-практической конференции. Барнаул, 13—15 октября 2014 года / Алтайская государственная педагогическая академия. — Барнаул: Алтайская государственная педагогическая академия, 2014. — С. 48—51.

4. Гузеева С. В. Педагогические технологии формирования коммуникативной компетентности студентов юридического вуза // Образование. Наука. Научные кадры. — 2015. — № 6. — С. 233—236.

5. Гузеева С. В., Матияшина К. Я. Психологические барьеры студентов при изучении юридического английского языка // Вестник Университета имени О.Е. Кутафина (МГЮА). — 2021. — № 10 (86). — С. 43—50.

6. Ежова Н. Ф. Возможности электронной платформы при обучении иностранному языку в юридическом вузе // Вестник Университета имени О.Е. Кутафина (МГЮА). — 2021. — № 10 (86). — С. 62—68.

7. Ильина Н. Ю., Киселева Л. А. Проблемы обучения языку для специальных целей // Вестник Университета имени О.Е. Кутафина (МГЮА). — 2017. — № 11 (39). — С. 62—66.

8. Командышко Е. Ф. Гуманитарное познание и педагогика искусства: аспект взаимодействия // Инициативы XXI века. — 2011. — № 3. — С. 49—52.

9. Матияшина К. Я. История применения онлайн-инструментария для формирования умений профессиональной межкультурной коммуникации в современном университете // Вестник Московского государственного лингвистического университета. — Образование и педагогические науки. — 2020. — № 3 (836). — С. 107—117.

10. Мишурова О. И. Проблема диалога искусств в вузовском гуманитарном образовании (на примере обучения активному владению профессиональным иностранным языком студентов-юристов) // Международный научно-исследовательский журнал. — 2023. — № 8 (134).

11. Мишурова О. И. Формирование профессионально ориентированной языковой компетенции с помощью английских художественных текстов // Педагогика. — 2023. — Т. 87. — № 4. — С. 48—53.


Review

For citations:


Mishurova O.I. Technologies for Teaching Law Students a Professionally Oriented Foreign Language. Courier of Kutafin Moscow State Law University (MSAL)). 2023;1(11):178-185. (In Russ.) https://doi.org/10.17803/2311-5998.2023.111.11.178-185

Views: 106


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2311-5998 (Print)
ISSN 2782-6163 (Online)