Preview

Courier of Kutafin Moscow State Law University (MSAL))

Advanced search

The Role of the Legal Idioms in the Teaching of English to Law Students

https://doi.org/10.17803/2311-5998.2021.86.10.131-139

Abstract

The article deals with the most common English legal idioms, gives their lexical meaning and peculiarities of usage. The author also shows the history of origin of some legal English Idioms, that constitute a significant part of professional vocabulary, demonstrating the rich, original and unique nature of language, so one of the aims of the article is to prove that knowledge of idioms contributes significantly to the vocabulary of law students, thereby facilitating the formation of their secondary linguistic personality. The author points out that the knowledge of English idioms helps students to develop important skills of analysis, inference and deduction, as well as promotes interest in the artistic possibilities of language.
The article attempts to classify the most popular English legal idioms according to their subject matter, which makes it easier for students to find the necessary lexical units for successful and productive foreign language communication. Based on the research performed, it can be stated that English idioms based on legal terms are quite numerous and appropriate in informal communication situations. The author also provides recommendations for law students studying English legal idioms.

About the Author

O. I. Mishurova
Kutafin Moscow State Law University (MSAL)
Russian Federation

Applicant of Moscow State Linguistic University, Senior lecturer of English faculty

9, ul. Sadovaya-Kudrinskaya, Moscow, 125993



References

1. Анзорова Х. С., Юсупова С. М. Идиомы в английском языке // Лингвистика и межкультурная коммуникация : материалы Всероссийской научной конференции студентов и молодых ученых / отв. ред. П. Х. Альмурзаева. — Грозный, 2019. — С. 15—18.

2. Диденко В. В., Павленко В. Г. Английские идиомы, их значение и влияние на понимание речи собеседника // Modern Science. — 2020. — № 6. — С. 127—131.

3. Есаян А. Я. Роль изучения английских идиом в расширении словарного запаса школьников // Лингвокультурология. — 2016. — № 10. — С. 136—142.

4. Ищенко В. Г. Методические рекомендации: этимология юридических идиом в английском языке // Восток — Запад: теоретические и прикладные аспекты преподавания европейских и восточных языков : материалы III Международной научно-практической конференции. — Новосибирск, 2020. — С. 90—95.

5. Калиновская В. В. Юридическая терминология: заимствование и перевод // Вестник Университета имени О.Е. Кутафина (МГЮА). — 2017. — № 11. — С. 68—73.

6. Кузьмина Д. Ю., Прокофьева С. С. Идиомы в романе Дж. Даррела «My family and other animals» и их реализация на уроке иностранного языка как отражение иноязычной картины мира // Санкт-Петербургский образовательный вестник. — 2017. — № 1 (5). — С. 28—33.

7. Мильруд Р. П., Максимова И. Р. Коммуникативная компетенция как готовность учащихся к общению на иностранном языке // Язык и культура. — 2017. — № 38. — С. 250—268.

8. Морозов И. К. Особенности правовой глобализации в современном мире // Концепт. Научно-методический электронный журнал. — 2018. — № 9. — С. 1—5.

9. Пикалова В. В. Учебное пособие по английскому языку в сфере права интеллектуальной собственности как средство повышения уровня профессиональной коммуникативной компетенции юристов-переводчиков // Вестник Университета имени О.Е. Кутафина (МГЮА). — 2017. — № 11. — С. 106—112.

10. Скорук Н. И. Этимология английских идиом и фразеологизмов: их значение и происхождение // Вестник Московского информационно-технологического университета — Московского архитектурно-строительного университета. — 2018. — № 1. — С. 95—97.

11. Смирнов С. А., Ильин А. Е. Идиомы в английском языке // Актуальные вопросы преподавания иностранного языка в высшей школе. —2020. — Вып. 4. — С. 155—158.

12. Степанова Е. А. Сравнительный анализ смыслового аспекта игрушек как семиотических знаков в русском и английском языках на примере идиом // Профессиональная коммуникация: от термина к дискурсу : сборник научных трудов по материалам Всероссийской научно-практической конференции. — М., 2020. — С. 47—56.

13. Maha H. Alhaysony. Strategies and Difficulties of Understanding English Idioms: A Case Study of Saudi University EFL Students // International Journal of English Linguistics. — 2017. —Vol. 7. — No. 3. — P. 1—15.

14. Rafatbakhsh E., Ahmadi A. A thematic corpus-based study of idioms in the Corpus of Contemporary American English // Asian. J. Second. Foreign. Lang. Educ. — 4, 11. 2019. — P. 1—21.


Review

For citations:


Mishurova O.I. The Role of the Legal Idioms in the Teaching of English to Law Students. Courier of Kutafin Moscow State Law University (MSAL)). 2021;(10):131-139. (In Russ.) https://doi.org/10.17803/2311-5998.2021.86.10.131-139

Views: 374


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2311-5998 (Print)
ISSN 2782-6163 (Online)