Preview

Courier of Kutafin Moscow State Law University (MSAL))

Advanced search

The Possibilities of Electronic Platforms for Teaching a Foreign Language at a Law School

https://doi.org/10.17803/2311-5998.2021.86.10.062-068

Abstract

This article is devoted to the research into the possibilities of using electronic platforms in teaching a foreign (English) language at a law school. The relevance of the topic is confirmed by the need to find the latest interactive forms of teaching University students at a state educational level due to the development of the world economic system, as well as the evolution of the system of education as a whole.
The author determines the necessity of using online platforms in law student teaching, offers a number of available online resources, points out the advantages of using electronic platforms and their effectiveness. The emphasis is placed on the search for innovative forms of education to achieve a high level of proficiency in the professional competencies of legal education. The author notes that professional teaching of a foreign language is continuously combined with the general language level of proficiency, which is possible if there is a general language practice. Linguistic competencies are formed in the process of communication in the language of native speakers. To attract motivation and interest in the language, it is possible to organize communication with native speakers. The article talks about the use of on-line material, which makes it possible to fruitfully use the suggestology method in teaching a foreign language, motivating students to search for new information, immersing them in the created atmosphere

About the Author

N. F. Ezhova
Kutafin Moscow State Law University (MSAL)
Russian Federation

Cand. Sci. (Philology), Associate Professor, Associate Professor of English Faculty

9, ul. Sadovaya-Kudrinskaya, Moscow, 125993



References

1. Бессараб Т. П. Иностранный язык как способ профессиональной подготовки студентов-юристов // Актуальные вопросы современной педагогики : материалы VII Междунар. науч. конф. (г. Самара, август 2015 г.). — Самара : Асгард, 2015. С. 136—138. — URL: https://moluch.ru/conf/ped/archive/202/8572/ (дата обращения: 03.09.2020).

2. Владимирова Л. П. Проблемы интеграции формального и неформального образования в условиях единой информационно-образовательной среды // Открытое образование. — 2013. — № 5 (100).

3. Ежова Н. Ф. Использование проектного метода в изучении профессионального английского языка студентами юридического вуза // Вестник Университета имени О.Е. Кутафина (МГЮА). — 2020. — № 1. — С. 90—96.

4. Ежова Н. Ф. Исследовательская деятельность студентов-юристов на занятиях английского языка // Современные проблемы гуманитарных и общественных наук. Актуальные проблемы языковой подготовки в неспециальных вузах : материалы VI Международной научно-практ. конф. Вып. 5 (18). — Воронеж, 2017. — С. 61—66.

5. Калиновская В. В. Юридическая терминология: заимствование и перевод // Вестник Университета имени О.Е. Кутафина (МГЮА). — 2017. — № 11. — С. 68—73.

6. Молчанская О. Я. Формирование учебной автономии студентов с использованием образовательных онлайн-платформ в процессе обучения иностранному языку // Преподаватель. ХХI век. — 2017. — № 4-1.

7. Обучение чтению на иностранном языке в современном университете : монография / Н. В. Баграмова [и др.] ; под науч. ред. Н. В. Баграмовой, Н. В. Смирновой, И. Ю. Щемелевой. — 2-е изд. — М. : Юрайт, 2020. — 186 с.

8. Пикалова В. В. Учебное пособие по английскому языку в сфере права интеллектуальной собственности как средство повышения уровня профессиональной коммуникативной компетенции юристов-переводчиков // Вестник Университета имени О.Е. Кутафина (МГЮА). — 2017. — № 11. — С. 106–112.

9. Примерная основная образовательная программа по направлению подготовки 40.03.01 Юриспруденция (уровень — бакалавриат) // URL: https://www.msal.ru/upload/medialibrary/367/prilozhenie_2.pdf (дата обращения: 08.07.2019).

10. Яшина Е. В. Особенности обучения студентов-юристов профессионально ориентированному (юридическому) английскому языку как второму в рамках программы высшего образования // Вестник СГЮА. — 2014. — № 5 (100).


Review

For citations:


Ezhova N.F. The Possibilities of Electronic Platforms for Teaching a Foreign Language at a Law School. Courier of Kutafin Moscow State Law University (MSAL)). 2021;(10):62-68. (In Russ.) https://doi.org/10.17803/2311-5998.2021.86.10.062-068

Views: 260


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2311-5998 (Print)
ISSN 2782-6163 (Online)