Preview

Courier of Kutafin Moscow State Law University (MSAL))

Advanced search

Intersubjective Connections and their Role in the Process of Professionalization of Foreign Language Teaching in Law Schools

https://doi.org/10.17803/2311-5998.2021.86.10.034-042

Abstract

The problem of influence of intersubjective connections on the quality of foreign language teaching in law schools in the Russian Federation has attained a new level. Changes in the social and cultural environment caused by coronavirus pandemic affect all the areas of human activities including intersubjective connections. The compelling transition to distance learning of future lawyers does not allow to implement to the full extent the traditional components of higher education, including feedback and pedagogical control.
That is why assessment of the role of intersubjective connections in foreign languages teaching becomes increasingly important. Hence, the issue of interaction between subjects and objects of teaching foreign languages in electronic educational environment might be viewed as a present-day challenge. It undoubtedly affects to a certain extent the professionalization of foreign languages teaching as well as effectiveness and quality in the ambiance of distance learning of a legal university

About the Author

M. A. Biryukova
Kutafin Moscow State Law University (MSAL)
Russian Federation

Cand. Sci. (Culturology), Associate Professor, Head of the Faculty of Foreign Languages

9, ul. Sadovaya-Kudrinskaya, Moscow, 125993



References

1. Бим И. Л. Методика обучения иностранным языкам как наука и проблемы школьного учебника (опыт системно-структурного описания) : методическое пособие. — М. : Русский язык, 1997. — 288 с.

2. Бирюкова М. А. Особенности формирования навыков профессиональной коммуникации у студентов, изучающих немецкий язык в юридическом вузе // Вестник Университета имени О.Е. Кутафина (МГЮА). — 2017. — № 11 — С. 26—37.

3. Вахрушева С. Н., Машарова Т. В. Междисциплинарная интеграция образовательного процесса в подготовке юриста // Вестник Костромского государственного университета. — 2017. — № 4. — С. 107—110.

4. Вербицкий А. А., Платонова Т. А. Формирование познавательной и профессиональной мотивации. — М., 1986.

5. Душков Б. А., Королев А. В., Смирнов Б. А. Психология труда, профессиональной, информационной и организационной деятельности : словарь. — СПб. : Академический проект, 2005. — 848 с.

6. Лингвометодические аспекты профессионально ориентированного обучения иностранным языкам: традиции и инновации : монография / И. И. Климова, М. В. Мельничук [и др.] ; отв. ред. В. П. Барабашова. — М. : Финансовый университет, 2014. — 240 с.

7. Миньяр-Белоручев Р. К. Методика обучения французскому языку : практическое пособие. — М. : Просвещение, 1990. — 223 с.

8. Пикалова В. В. Учебное пособие по английскому языку в сфере права интеллектуальной собственности как средство повышения уровня профессиональной коммуникативной компетенции юристов-переводчиков // Вестник Университета имени О.Е. Кутафина (МГЮА). — 2017. — № 11. — С. 106—112.

9. Пискунова Е. В. Социально-культурная обусловленность изменения функций профессиональной педагогической деятельности учителя // Известия Российского государственного педагогического университета имени А. И. Герцена. — 2005. — № 12. — С. 123—134.

10. Цвык В. А. Профессионализация как социальный процесс // Вестник Российского университета дружбы народов. — 2013. — № 4-5. — С. 258—269.

11. Чернышов С. В. Эмоциональный аспект содержания обучения иностранным языкам // Язык и культура. — 2014. — № 4. — С. 203—210.


Review

For citations:


Biryukova M.A. Intersubjective Connections and their Role in the Process of Professionalization of Foreign Language Teaching in Law Schools. Courier of Kutafin Moscow State Law University (MSAL)). 2021;(10):34-42. (In Russ.) https://doi.org/10.17803/2311-5998.2021.86.10.034-042

Views: 286


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2311-5998 (Print)
ISSN 2782-6163 (Online)